Selasa, 25 Februari 2014

Browse Manual » Wiring » » » » » » » » » Kesian ! Derita wanita dicurangi dan ditembak mati

Kesian ! Derita wanita dicurangi dan ditembak mati

Sabtu  27 Julai 2013
 
(c) ShutterStock
Hati Wanita itu seperti kaca, kuat tapi sekali pecah, hancur berkeping tak bersisa. Tidak ada satu wanita pun yang dapat menahan sakit hati ketika mengetahui bahawa suaminya selingkuh dan memiliki cinta yang lain. Kemarahan Aknir kepada suaminya yang curang berujung nestapa. Sang suami yang menjadi polis  itu malah menembaknya dengan pistol di perut hingga meregang nyawa.

Aknir, wanita berparas manis ini menikah dengan Brigadir Hendra dengan penuh cinta. Berdua, mereka mengarungi bahtera rumah tangga. Waktu berlalu, rupanya cinta boleh saja terbagi ke lain hati. Hendra memiliki Wanita Idaman Lain (WIL) dan Aknir tidak mengetahuinya. Namun apa daya, sebusuk apapun bangkai ditutupi, baunya akan tercium juga. Betapa hancur hati wanita ini mengetahui suaminya curang.

16 Julai 2013 adalah hari nahas bagi Aknir. Mulanya, Aknir dan Hendra pergi berdua berjalan-jalan. Hendra yang merupakan anggota Polis Resort Donggala, Sulawesi Tengah itu tidak menunjukkan gelagat buruk apapun. Sampai pada mereka sudah di rumah, berbaring di tempat tidur. Entah dari mana mulanya, perbincangan hangat sambil menunggu berbuka puasa tiba itu beralih menjadi pertengkaran.

Saling teriak, memaki dan kekerasan fisikal juga terjadi. Emosi tinggi, Hendra menarik pistol dari sakunya. Mencuba merebut, Aknir malah tertembak di bahagian perutnya. Pistol itu meletus tepat di perut, tembus hingga lengan. Wanita ini jatuh tersepuk, dan Hendra ketakutan.

Selang beberapa hari, barulah diketahui bahawa Hendra lah pelaku pembunuhan isterinya sendiri. Hendra mengaku lalai, namun penyiasatan belum selesai. Ada kemungkinan Hendra sengaja menembak  isterinya. Tidak hanya Hendra, kini selingkuhan Hendra pun juga sedang diperiksa oleh  polis . Seorang polis  tidak boleh memiliki Wanita Idaman Lain kerana termasuk dalam larangan dalam kode etika  polis .

Ke mana perginya cinta? seorang suami tega membunuh isterinya sendiri. Ke mana perginya akal sihat? sehingga pistol yang seharusnya untuk melindungi diri dari penjahat, malah diletuskan dan menembus tubuh isteri hingga meninggal. Cinta kerap membutakan mata, dan Aknir adalah salah satu korbannya.
 sumber:Vemale.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar